lördag 9 juni 2007

Den som inga gummistövlar har..




Idag märkte jag vad bra det skulle vara med gummistövlar! Inte för att det regnade tack och lov! Nej solen har verkligen stekt heeeeela dagen lång! Nej idag har jag varit poolskötare ;) Och det innebar att jag skulle fylla på lite vatten i poolen från våran brunn och runt brunnen finns det mycket gräs och många kryp! *hua* Inte hade jag någon lust att strosa runt i det gräset i låga skor, och när man inga gummistövlar har, vad gör man då? Jo det var ju bara att trä på sig sina svarta "partajstövlar" ;) Såg nog inte klok ut när jag sprang runt här på gården i endast bikini, svarta stövlar och ett par trädgårdshandskar (vågar inte ta i allt äckligt annars;)


Horstövlarna brukar min kära sambo kalla dom (förstår inte varför för dom är väldigt enkla, men han vill väl retas bara =) Men nu kankse dom fick skäl för namnet när jag inte var så påklädd ;) Haha "stadsbruden" stosar runt i stövlarna, grannarna skulle väl skaka på huvet och tycka att man var galen, kan se det framför mig! Tokigt! Men hellre det än kryp mellan tårna ;) Måste väl ta och inhandla mig ett par härliga gummisar!


När vattnet var färdigfyllt var det dags att sopa poolbotten och sedan fiskade jag upp alla äckliga kryp som blir så sugna att ta sig ett dopp, och på köpet inte överlever, med min håv =) Uscha! Man skulle ha en poolskötare ;) Men jag och sambon kan inte komma överens! En manlig med bar överkropp får min röst, medans han hoppas på en kvinnlig med bar över! Hahaha! Han får nöja sig med mig ;) Fast då blir det ingen bar över! Bikini blir det! Men han får ju gärna ha bar över när han "leker" poolskötare! =)
20 grader har vi i poolen just nu, så snart kanske jag vågar ta mig ett dopp! Ser ju så härligt ut! Tyckte att det var ganska kallt att bada fossingen idag iaf ;) Älskligen tog sitt första dopp i förrgår! 18 grader var det då!

2 kommentarer:

Mrs M sa...

Vad härligt med pool! Men du måste köpa ett par riktiga stövlar *hihihi*, det kan inte vara lätt att ta av sig läderboots i värmen. Jag tycker du ska ta en poolkille med bar underkropp, de är bäst har jag hört ;-)! Puss och kram

Stina sa...

Ja, jag kommer och poolar,:-)

Väldans vad fint det blir hemma hos er.
Puss

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek