lördag 9 juni 2007

Poolen

Det är inte "bara" att ha en pool.

När vi flyttade hit hade inte poolen varit använd på minst 2 år.

Älskligen fick börja med att tömma ur allt gammalt vatten och sedan var det bara att skyffla ur allt slemmigt alg- och lövgegg som låg på botten! (hua!) Tur att man har snälla grannar som hjälper till! (Jag hade tur och slapp) Dom var så duktiga! Efter allt spadande var det storstädning av hela poolen som gällde! Den blev så ren och fräsch. (tog inga bilder på det dock tyvärr)














(en leds pojkvän står och suckar längs poolkanten)



Sedan blev det bråttom att fylla i poolen igen. Vi har en å på höger sida om huset så vi tog å-vattnet och fyllde upp poolen igen. Nu såg den inte alls lika fräsch ut.. Och man kunde verkligen inte föreställa sig att vattnet någonsinn skulle bli klart och inbjudande härligt!





Men den som väntar på något gott! ;)


Vad härligt på sommarkvällarna att tända lite ljus runt poolkanten och bara mysa! *längta*

3 kommentarer:

Lotta sa...

Härligt med egen fräsch pool! Vi hade en pool innan, men ingen var speciellt engagerad i den så den togs bort!

Ja, min man är en guldklimp! Vi har varit tillsammans sedan 1985, då vi var 14 och 16 år gamla, och fortfarande är jag lika kär, eller mer faktiskt. Och fortfarande tycker jag att han är superspännande att lära känna!

Ha en fortsatt härlig helg gullevännen!

Pussar och kramar från Skåne
Lotta

Jennyshemochharmoni sa...

Vad underbart med pool! Nu hade jag gärna haft en extra mycket också ;) Ha en toppenskön söndag!

Anonym sa...

Åh va härligt med pool!
*vill komma och bada*

Hoppas allt e bra med dig!
Nu ska jag in till stan och para Challe! Få se om det blir valpar om någon månad... Spännande!

Kramis!
Din Lia

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek