tisdag 10 april 2007

Sakta men säkert..

..börjar förvandligen ;) Jag är ju "en sån där" som vill att allt ska vara klart på en gång, men det här projektet kommer ta sin lilla tid.. Rom byggdes ju inte på en natt ;) Haha! Så här såg sovrummet ut från början.. rött rött rött!!
Lillesyrran kom till undsättning och hjälpte mig riva ner dessa gräsliga tapeter ;) (Finns säkert många som skulle få dom här tapeterna att se jätte läckra ut, med rätt inredning etc. men inte jag =) Inte min stil)














Nu ser rummet ut så här! Fick ingen bra bild eftersom vi har 4 stora garderober som står mitt i rummet eftersom vi inte fått upp listerna ännu.. Färgen på tapeten heter skimmer beige, men den ser mer grå ut.. jaja rummet är mer neutralt nu iaf =) *gilla* (hihi går väl inte att få nån bra bild överhuvudtaget föresten när allt är en enda röra ;)


Vidare till nästa förvandling ;)


I vardagsrummet hade förra ägaren gjort ett hål i golvet och en trapp ner till källaren. (var väl tänkt att ha gillestuga där.) Men eftersom det ibland på våren kan bli vatten i källaren beslöt vi oss för att lägga igen hålet.
Det låg fint slipbart parkettgolv i rummet redan, och vi hittade ännu mer parkett i garaget så först beslöt vi oss att försöka lappa ihop hålet. (spara några tusenlappar) Men när vi (eller ska jag kanske vara ärlig och skriva Tommy;) tänkt igenom det lite, beslöt vi oss för att riva ut det gamla golvet och köpa helt nytt istället. (Tänk om vi lappade, tog dit nån som slipade och lackade för några tusingar kankse? och sen skulle det endå inte bli bra, då var ju dom "sparade" pengarna bortkastade, lika bra att göra "rätt" på en gång!)

Svärfar hjälpte till att riva bort det gamla golvet!



Nytt golv och nya lister! =) Inget hål i golvet längre! (Som ni ser finns en fondvägg i hörnet i vardagsrummet.. blev besviken eftersom jag trodde att hela rummet var beige, fondväggen föreställer en gammal karta av nåt slag, har aldrig sett nån liknande.. men men den är ju beige den också, så vi ska nog stå ut ett tag iaf ;) ska bli spännande att se hur det blir när man möblerar och får som man vill =) Kanske skulle det vara mysigt att ha en liten fotölj i det hörnet? =) Vi får se..)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud vilken skillnad! Vad härligt.
Kanske kommer ut i helgen och tar en titt på förvandlingen ;)

PUSS

My Lovely Home sa...

Hej kikar in här, kul att få renovera och göra fint, fast jobbigt också förståss. Skall bli kul och kika in senare och se hur fint det blir kram kram:)

hulukvarn sa...

Det blir ju kanonfint. söta fönster i sovrummet. Och fint golv!!

Lotta sa...

Hej gullet!
Så fint det kommer att bli, det ser man ju redan. Och det var verkligen en häftig kran/pump där ute, heller aldrig sett en sån!

Ang min lampa, visst är den häftig! Så där alldeles för mycket men ändå cool på nått sätt!

Kramar i massor / Lotta

Psst, så himla söt du är på bilderna där du visar kläderna, gullunge! :-)

Ida sa...

Hej igen! Ni kör verkligen hårt med renoverandet. Förstår vad du menar med att man önskar att allt blev färdigt med en gång, jag är likadan. Har dock fått inse att det är omöjligt när det kommer till hus, och med en sambo som hellre sitter framför TV-n än renoverar....grrrr.

Tapeten i sovrummet såg fin ut. Jag är oxå inne på neutrala färger, men på ngt konstigt sätt har vi fått nougatfärgade tapeter i v-rum, och gråa i hall och datarum. Undrar ibland vad som händer med mig när jag går in i butiker som säljer tapeter. Innan jag stiger innanför dörrarna är jag helt inne på vita tapeter, men så fort jag kommer in i butiken blir det färgade. Måste vara ett luftburet virus eller ngt. Blir lika tjurig på mig själv varje gång. Men men, får trösta mig med att tapeter kan bytas ut (om ett par år när sambon har veknat;)) Ha det underbart. Många kramar Ida

Anonym sa...

Hej hopp!
Verkar ju gå bra med husrenoveringen!
Om man vill skicka nått med posten till dig, vart skickar jag då? Till Järvsta lr?

Puss!
Tessan

SOFIE sa...

Tessan: Ja vi har ju inte gjort adressändringen ännu, så just nu är det Järvstabyn 3, men sen blir det väl fallvägen 31.. men jag vet inte när.. =) Puss!

Anonym sa...

Vad fint det ser ut att bli!!! Jag är precis likadan, vill att allt ska gå supersnabbt :) Riktigt kul att få följa renoveringen! Massor av kramar & trevlig helg :)

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek