onsdag 11 april 2007

Blommor


Har varit och köpt lite nya lökar som jag vill plantera nu snart såfort det blir frostfritt ;)

Bara vita blommor ;) Ville ha ljusrosa ranuklar och liljor också, men hittade inga sådana, bara knallrosa.

Har aldrig planterat nå lökar förr, så vi får väl se hur det går för mig ;) Läste på baksidan och det bara var liljan som skulle vara kvar i jorden över vintern.. dom andra blommorna var man tvugen att ta upp innan frosten och sen plantera om dem till våren igen.. Gud vad drygt! Ska det vara så? Eller har jag köpt "fel" sort?

6 kommentarer:

My Lovely Home sa...

Hej ja det där lät drygt=) men det skall väl vara så om man vill ha superfint!!! Ja visst är kuddarna fina min mamma har sytt dem blommiga, det var några år sedan och det är faktiskt tyg från ikea.
Lycka till med lökarna=) kram på dig

hulukvarn sa...

hej hej! de ranunklarna jag köpte kunde vara kvar i jorden över vintern. det var bara om man planterade i kruka som man var tvungen att ta upp dem. de har jag dock redan tryckt ner, det finns säkert massor av olika sorter. det är första våren för oss också! så himla kul!

Jenny sa...

vilka härligt! Det kommer bli jättefint! Ha en bra onsdag!

Stina sa...

Det där blir fint det, gumman. Kram Stina

Hem och Lycka sa...

Önskar dig lycka till med din sådd!! puss å kram!

Jennyshemochharmoni sa...

Hej hej! Tittar in för att önska dig en bra helg!

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek