söndag 8 april 2007

Huset






Här kommer lite fler bilder från huset =)
Från husets baksida. Som ni ser har dom förra ägarna inte målat om hela huset.. Men till sommaren ska vi måla huset rött så då spelar det ingen roll =)
Förra ägaren lämnade kvar lite utomhusmöbler! Lycklig blev jag =) Tvätta av dom lite och på med olja så blir det nog bra! Måla dom vita skulle inte heller vara helt fel;) Hihi, men det blir nog inte tid till det =)
Mysig "kran" ute på gården =) Har aldrig sett en sån här föut, bara sådan man pumpar ut vatten med, men det här har ju lixom en "ratt" på huvet!

8 kommentarer:

Mrs M sa...

Hej! Vad roligt med huset, det kommer att bli superfint. Jag skulle absolut måla trädgårdsmöblerna vita om ni hinner! Kan du "logga" in på min sida om du vill!? Puss

n o r d i n g å r d e n sa...

Men Sofie, så mysigt hus ni köpt! Såg ju jättefint ut med de liggande brädorna! Och gulligt i den går/blå färgen, men ni ska ändå måla om det? Måla hellre utemöblerna vita, det tar mindre tid! Jag tyckte det såg jättemysigt ut och och den pumpen var ju bara såå fin! Lycka till meed ert nya hus och njut av våren! Mari.

Anonym sa...

Allt ser supermysigt ut!
Jag tror att huset blir jätte gulligt i rött.
Men då är det lite av en favorit till mig. Jag älskar röda och gula hus.

När vi brädklär vårat så vill jag ha någon av dom färgerna.

Ha det så gott gumman, så hörs vi!
Puss/ Lia

Stina sa...

Det där kommer att bli toppen det. Kram Stina

hulukvarn sa...

Vad kul med huset. Det är jättekul att följa dig:) Ha det bra så länge!

Hem och Lycka sa...

Vilket fint hus!! Å vilken cool pump!!

Jo - angående mitt första aprilskämt för maken:

Till saken hör att vi bor en bit ut på landet utanför Göteborg men ändå i ett samhälle med butiker, bostäder, kontor osv. Finns gård i närheten. Så när vi var nyinflyttade och jag skulle ta en promenad så stod här på grusvägen på nästa väg två söta getter! Svartvita med skägg du vet ;-) Berättade det för alla vi känner och tyckte det var så lustigt, antagligen hade de rymt nånstans ifrån. Maken var ju inte hemma då men så brukar jag lura honom på första april ;-) så jag sa (han har blivit väldigt intresserad av att fota) att om han var intresserad av ett pangfoto så skulle han springa fort ut för nu stod getterna utanför huset igen. Och fram rusade han mot fönstret och kikade ut, sa "jag ser dem inte" - men jovisst sa jag, "de är ju där"! Och han fattade ändå inte ;-) "Var då nånstans??" och hängde nästan med huvudet in i fönsterglaset. Hihi sa jag - april april! Han går på mina luringar varje år :-D

Puss puss!

Ida sa...

Tack så mkt. Var ju tvungen att kika tillbaks, då jag lider av en obotlig sjukdom som visst kallas nyfikenhet. Vad fint ert hus ser ut att vara. Potentialen är ju jättestor, och glimtade att du målat sängaveln vit - snyggt. Ha det så bra kramar

Lavendel & Romantik sa...

Såg ju jättemysigt ut hoppas du har haft det bra....Kram/Majsan

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek