fredag 4 oktober 2013

Alldeles ny liten Ella 28/9-10

Liten 1-åring 28/9-11

Liten 2-åring! 28/9-12

"Stor" liten 3-åring ("Jag är en stor liten tjej mamma", som Ella brukar säga ;) 28/9-13

Den här fina lilla tjejen! Som jag är så stolt över så jag spricker! Som blir så "stor" och jag förundras över hur klok en sån här liten människa kan vara! 

Slutat med blöja både dag och nattetid ( ingen olycka på natten ännu, men nån liten olycka då och då på dagen, man har ju inte riktigt tid när man leker ibland ;) och slutade  med napp i somras bara sådär! Har gått superbra! 

Hon älskar att sjunga och spexa! Leka "varg" eller "monster" och ska skrämmas och bli jagad, eller krypa omkring på golvet med lillebror och jama, lapa vatten och leka katt. Älskar att pyssla och leka doktor.

Hon tycker att det är lite jobbigt att mamma tjatar på henne att hon måste säga "tack" (och mamman bara längtar efter att det ska komma automatiskt och att hon ska tycka att det är kul, för just nu blir det bara motsatt effekt när jag frågar vad man säger ;) "Tack för maten" har hon börjat tycka att det är kul att säga iaf. "Tack för maten den var go, mitt på bordet stod en loppa" brukar hon säga och skratta, lilltokan! ;) Kramas när gäster ska åka hem eller om vi ska åka ifrån någon är inte heller någon hit, men sen rullar stora tårar ner för kinderna för hon ville ju fortsätta vara med personen i fråga.

Älskar dagis/förskolan, och leker alltid med hennes bästa kompis Emelie, men tycker det är lite jobbigt vid lämning och kan bli ledsen ibland, men nu brukar hon säga på morgonen "Idag ska jag inte bli ledsen när du lämnar mig mamma" Lilla hjärtat!

Älskar att se hennes ansiktsuttryck! Och när vi skrattar tillsammans så vi kiknar! Hon blir så stolt att hon nu kan komma upp och ner från toaletten själv. Ja allt hon kan själv nu! =)
Hon vill att vi ska killa henne på ryggen när hon ska sova nu och gärna ligga bredvid henne en liten stund till hela tiden ;) 

Och lillebror som ser upp till allt storasyster gör och ska göra lika hela tiden ;) Största idolen. Älskar när jag hämtar dem från dagis och de springer med öppna armar mot varandra och ger varandra världens bamsekram och Ella säger: "Jag har saknat dig när du var på grodan Theo!" 

Älskade underbara ungar! Ni är det bästa som finns!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek