fredag 21 december 2012

Julen närmar sig

 .. och vi har haft så mysigt!
 Vi har haft Fin här på grötfrukost!
 Vi tog in granen och klädde den tidigt i år (dagen innan lucia till och med!)

 Ella var så duktig och klädde granen men sa: "Sticks" när hon skulle hänga dit pyntet ;)
  Allt skulle helst hänga på ett och samma ställe ;)
och varje kväll nu går hon och pyntar om granen ;)
 Och på lucia var vi först in och lussade på Ellas dagis, sen vidare mot "Gammelfarmor och gammelfarfar" för att lussa för dem och sen hade vi finbesök här hemma och bjöd på grötlunch och julgodis.
 Sötaste lilla luciatåget: Ella och Nellie som tärnor, Theo som tomte och Hugo som pepparkaksgubbe
Så himla mysig dag!

Men sen slog förkylningarna till och sedan snart en vecka tillbaka har vi bara gjort ingenting ihop om att bli friska till julafton!

Theo har blivit 7 månader, det går så fort, och två små gaddar har börjat titta fram i underkäken.Och Ella är så mysigt och har börjat svara: "Jag ekka dig mamma" när jag säger att jag älskar henne. Hon har till och med sagt det först en gång nu och kramat om mig. Den enorma lyckan och kärleken! Ögonen blir alldeles blanka och det finns inget som slår det! Min lilla Ella! SOM jag ÄLSKAR dig!! Och SOM jag ÄLskar dig lilla Theo, ni är helt fantastiska och det absolut bästa som hänt mig!!

Inga kommentarer:

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek