tisdag 20 november 2012

Min första

Åhhh jag har fått min första award!!! Och jag blev så himla lycklig! För hon skriver ju så fint så man blir alldeles varm i hjärtat och så tar hon så vackra bilder!! Tusen tack! Åh vad glad jag blev! 



Jag fick några frågor att svara på, så här kör vi ;)

Vad ville du bli när du var liten?
Åhh! så länge jag kan minnas har jag alltid velat blivit frisör, det har lixom inte funnits något annat för mig! ( eller jo, när jag fick frågan när jag var liten, skulle jag bli frisör eller popstjäääärna ;)
Vad är du idag?
Jag är frisör och jag verkligen ÄLSKAR mitt jobb!!!! När betygen inte räckte till för att komma in på frisör på gymnasiet så gick jag sam/media med foto som inriktning. Och sedan 1 år på privat frisörutbildning, och sedan 2 år som lärling på bästa Poppitopp innan jag fick mitt efterlängtade gesällbrev!
Vart vill du helst resa?
Åh det finns så många plaster!! Men just nu skulle det vara mysigt att åka på första utomlandssemestern med lilla familjen! Spelar ingen roll vart!
Var ser du dig själv om 5 år?
Jag ser mig själv (och lilla familjen) i samma stad där jag alltid bott (har aldrig haft någon dröm om att bo någon annan stans) i ett nytt större hus närmare eller i alla fall lättillgängligare till "city"! ;) Och självklart jobbar jag fortfarande som frisör!
Rött eller vitt?
Pratar vi vin blir det svårt, för jag tycker lika mycket om båda! Pratar vi färg, blir det vitt! ;)
Sommar eller vinter?
Sommar absolut!! (fast jag älskar alla årstider!)
Havet eller skogen?
Havet utan tvekan!!
Hip hop eller dansband?
Då blir det hip hop..
Vad gör dig ledsen?
Åh, jag kan bli ledsen av en film eller något man sett/hört som berör.. Men som mest ledsen om något hänt någon i min familj eller mina vänner.
Vad vill du bli bättre på?
Jag vill ständigt utvecklas och bli bättre i mitt jobb! Och absolut bättre på att rensa och organisera! Jag är ganska konflikträdd och kan tycka att det är jobbigt att ta upp saker ibland. Så när jag väl gör det blir jag så nervös och stressad och snabbar mig igenom det så när det är gjort känns det inte som att jag lyckades förmedla det jag verkligen menade.. så det skulle jag vilja bli bättre på!
Det bästa jag vet?
Är när Ella och Theo gapskrattar tillsammans!! Alla små stunder som får det att suga till sådär härligt i magen, att få umgås och uppleva allt med alla mina kära! 



Och så min lista, på bloggar som ligger mig varmt om hjärtat, som jag besöker dagligen, för inspiration, ett gott skratt och härlig läsning:

Honeypieliving - Vilken tjej! Hon får det att suga till i min mage och får mig att drömma mig bort med hennes magiska bilder (ingen kan fota som hon! ;) och hennes fina texter! 
(dubiduu obidu jag vill ju va som duuuu <3 br="br">
Mea Vita -  En grymt duktig frisör och make up artist, super härlig tjej som precis blivit mamma!
Danni & lilla Keila - En cool brud med stort hjärta och härlig humor!
Vit stjärna - En tjej som tar så fina avskalade bilder från hennes fina hem, önskar att hon uppdaterade oftare ;) Men jag vet hur det är! =)
Julias vita drömmar - Underbara Julia, som jag följt längst av alla! Hon inspirerar ständigt och är otroligt duktig på allt hon tar sig an!
House of Philia - Vem följer inte denna underbaring? ;) Hennes vackra hem och otroligt bra blogg!
Eckas - Super härlig tjej som låter en följa med i hennes vardag i hennes fina hem och vackra familj!
Sextioåttakvadrat - En nyfunnen blogg som alltid bjuder på snygga bilder och en massa inspiration!




Och frågorna jag vill att ni svara på är:

Vad ville du bli när du var liten?
Vad är du nu?
Var ser du dig själv om 5 år?
Vad vill du bli bättre på?
Favoritplats?
En låt som betyder något?
Havet eller skogen?
Morgon eller kväll?
Ett härligt minne?

1 kommentar:

Vit stjärna sa...

Hejhej!

Tack snälla söta du för awarden och de fina orden om min blogg! Det värmer såå mkt ska du veta! :)

Mängder av fina fotografier här hos dig oxå!! :)

Kramar Anna

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek