söndag 3 februari 2008

Myshelg! Dessa fina tulpaner fick jag av Josse i lördags. Tack stumpis, jag blir så glad varje gång jag går in i köket och ser dem på bänken;) Vasen köpte jag billigt på Ica maxi=)
Hon kom hit och hälsade på och jag bjöd på trerätters (hihi;) Broccoli och bacon soppa till förätt och pasta med fläskfilé, rödlök och pakrika till huvudrätt och banan med smält choklad och glass till efterrätt.

Idag har jag spraymålat våran tvättkorg ;) Sprayade några småkorgar, (som jag haft länge till förvaring av bomull, tops och hårnålar från Ikea) förra helgen, men gjorde misstaget att spraya hela handen lacksvart! Tror ni jag fick lite panik när det inte gick att tvätta bort? Herregud ska jag klippa kunderna imorgon med en svart hand? Hur skulle det se ut!?! Efter mycket panikgnuggade och gnussande fick jag tillslut bort både hud och färg! haha!
Har kastat ut våran gamla tvbänk idag också.. har stört mig på den länge. Höll på och pysslade med alla sladdar ett bra tag, var tvungen att märka varenda en så jag visste vart jag skulle stoppa tillbaka dem sen.. är inte någon hejjare på det där med elektronik. Men jag tror jag lyckades bra med att få tillbaka allt ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad duktig du är, med både matlagning och pyssel!
Nu var det längesen vi sågs igen. Börjar även bli dags för en klippning för mig, men jag är fattig ett tag fram över. Min bil har varit på helrenovering och det vart väldigt många klippningar.....uscha.

Hoppas allt är bra? Puss puss

Josefine sa...

Åhhh stumpis!! Det var så mysigt ihelgen, underbart god mat och världen bästa sällskap! Vad mysigt det blev med tulpanerna i köket, kan behövas lite vår inne när det är så ruggit kallt ute :)

Längtar till promenaden på onsdag!
Du är bäst stumpan. Love you!!

Puss puss puss

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek