fredag 9 november 2007


Igår när jag stod vid spisen och lagade mat, öppnade Tommy bänken under diskhon för att slänga något i soptunnan.

"Här var det råttskit", säger han "En massa skit!"
"Men den sitter ju här till och med!!!", utbrister han och kastar sig in under diskbänken och jag känner hur något rusar mot och springer rätt in i mina fötter
"Den sprang på mig!!" skriker jag och Tommy springer efter och jagar den där stackars musen, försöker hålla fast den och ropar allt han kan på katterna. Dom tycker väl att vi är helt galna som står och gormar båda två, inte förstår dom att vi har en mus där heller. Tillslut springer den stackarn rak mot Maja (ena katten), det sa bara snipp, så sprang inte musen mer...
Duktiga jägare.. vill ju helst inte ha någon mus inne, men kunde inte låta bli att tänka på Pippi Långstrumps husmus, dom är ju så söta, började nästan fundera på om jag skulle göra som Pippi, ge den en liten ostbit varje mogon och ge den en egen liten gran, till jul ;)
Trevlig helg allesammans =) På lördag är det tjejfest!!! *längta*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Meeen lilla musen då :`( Fast det är klart, inne är kanske inte så roligt att ha dem. Imorgon blir det däremot roligare! Ojojoj, säger jag bara. Puss mitt lilla hjärta

Anonym sa...

inte roligt men heller inte så ovanligt. Skaffa en musfälla (för de kan göra sjukt mkt skada annars) där det inte finns risk att katterna kommer åt den. För finns där en mus är det risk för flera.

Tack igen för klippet, jag är såå nöjd.
Kramar!!!

Anonym sa...

Men!
Vikken liten rackare!
Stackars liten... ramlade rakt in i munnen på katten. Så kan det gå!
*skratt*
Djur är så makabra! (heter det så?)

Iaf så kommer inte jag med på lördag. Patriks pappa ska ner till Uppsala och operera hjärtat på måndag. Och då ska vi äta och ha lite mys på lördag tillsammans med familjen Ek.
Det blir nog fler ggr! Tror ni inte?

ha det så roligt!
Varm kram!
Lia

Anonym sa...

Jag HATA mus hi h!!!!! TACK SÅ JÄTTE MYCKET IGEN FÖR DU HADE TID OCH KLIPP MARTIN OCH JAG VI ÄR SÅ NÖJD:-)Kram Jannie O Martin

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek