torsdag 25 oktober 2007

Berlin

Tänkte att jag skulle dela med mig lite av min Berlin resa till er ;)


Vi kom fram till hotellet, vid 9-10 tiden på lördagsmorgonen, men fick inte checka in förrän 14.00, så vi började med en liten tripp på stan. Sedan checkade vi in klockan två och tog en liten eftermiddagslur, till 17.30, sedan var det bara att börja göra iordning oss, för klockan 20.00 skulle alla svenska frisörer träffas för att njuta av en tre rätters middag ;)

Vi korkade upp champagnen, och piffade till oss ;)Stina fixade smink och hår, tyvärr hade jag bara det här kortet, och där syns det inte så bra.



Restaurangen, som jag tyvärr inte minns namnet på, var jätte fin! Blev förälskad i de här höga bordsdekorationerna, fick dessvärre inte något höjdar kort på dem..

Vi fick hummer till förrätt, rådjur till varmrätt, och paj, glass och frukter till efterrätt, mums!


Kvällen, för oss, slutade runt 24.00,(eftersom Stina och Tessan skulle upp och tävla dagen efter.) Jätte mysigt!


Nästa dag började med en härlig hotellfrukost, och sedan passade jag på att njuta i ett varmt härligt skumbad, medans tjejerna var och tävlade ;)



Klänningarna i väntan på galan ;) Från vänster; Tessans, min (Josses;) och Stinas.












När Stina tävlat klart, mötte jag henne och Ellinor för att mysa med en fika på Starbucks (där blev det en hel del fikande hela helgen, tjejorna älskade deras kaffe, jag drack varm choklad, lika gott det ;), och sedan gick jag och Stina tillbaka till hotellrummet för att göra oss riktigt gala snygga ;)














Stina bokstavligen målade mig, och satte upp mitt hår =)

Galaklädd och redo för kvällen ;)











Röda mattan ;)












Det är så svårt att återspegla allt på bild, det är verkligen det häftigaste jag har varit med om i hela mitt liv! Allt var så stort, och snyggt fixat! Superhäftigt!











Jättefint dukat. (den här bilden är bara en liten liten del, stället var enormt stort, och hur många bord som helst!)











Till förrätt fick vi kanin (det var faktiskt jätte gott) räkor, svampmousse (blä, så äckligt!) och någon slags ostboll =)











Till varmrätt fick vi kyklingfilé med rotmos, ärtmos, och morotsmos (självklart har det väl något snyggare namn, men det var så det smakade, jätte gott ;)











Till efterrätt var det (smakade som) mjuk pepparkaka, vanilj creamchees, chili choklad (alldeles för starkt för min smak) och någon mindre god röra =)

Kvällen var underbar, och vi fick njuta av catwalk med trenderna inför 2008, jag bara rös när jag fick uppleva allt! Tänk vilket roligt yrke jag har!!Vi dansade hela natten lång och stupade i säng vid 4 tiden! En oförglömlig kväll!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud vilken upplevelse!!! Åhh vad fiiiin du var! Häftigt med målningen! Vad roligt!!! Får träffas så får du berätta mer. Nu ska jag packa en väska, åker på kryssning om några timmar =)

Puss puss

Anonym sa...

Oj herregud va du var snygg!!!
Vilka minnen du har fått med dig! Det där är ju sånt som en annan bara skulle kunna drömma om!
Det är du värd gumman! Allt det bästa till dig!

Vi ses!
Kram Lia

♥ Elin ♥ sa...

Vad snygg du är!

Synd att jag inte kan läsa vad det står i texten. Den är så mörk och flyter in i bakgrunden.. och sen att jag ser dåligt hjälper inte heller :)

Kram Elin

Anonym sa...

Heeeeeeeregud stumpan vilken otrolig upplevelse det måste ha varit. Du är ju vacker som en dag och klänningen var ju som gjord för dig. Längtar med förväntan att få se resten av bilderna!!! Försökte ringa dig massa gånger och skickade sms till dig i helgen. Vad hade du för dig??

Det är ju på tiden att vi träffas och besöker lite mysiga butiker.

Pussen!

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek