måndag 19 mars 2007

Vårat blivade hus ;)

Tänkte visa lite bilder från märklaren på vårat blivade hus.. Först tänkte jag att jag skulle vänta och ta egna bilder när det är helt tomt så man slipper se de förra ägarnas grejjer.. men jag kan nog inte hålla mig ;) Blir jätte glad för tips på färger etc. Saker som man själv säkert inte tänkt på eller glömt! =) Jag vet ju hur himla fint ni bor allihopa bloggvänner som jag är in och tittar på, och jag har samma stil som er, så era råd är guld värda ;) Hallen: Här blir det tapetsering på en gång!! Det är en ganska liten hall så jag har tänkt att jag vill ha den ganska ljus.. men det skulle kanske vara snyggt att inte ha helt vitt, så den vita trappan kommer "fram" lite mer. Vi får se.. =)
Sovrummet: Ska också tapetseras på en gång! Jag är inne på antingen ljust, beige, creme, brunt typ ;) Tips någon? (Man kan ju undra vad dom tänkte med när man tittar på gardinerna, har nog aldrig sett sådana gardiner i hela mitt liv, dom har dom i olika färger i alla rum, ni kommer se sen, lite blanka lixom..)












Köket: Köket är renoverat 2005 så alla vitvaror är nya, skönt! Jag kände på en gång att jag ville tapetsera här inne..Vill inte ha babyblå tapet i köket.. och vill helst byta kakel också..och helst skulle jag nog inte vilja ha ekluckor heller.. skulle vilja att dom var vita ;) Men vi får se.. det är väl inte så bråttom egentligen eftersom det är så pass nytt.. det är ju så mycket vi ska göra, så köket kanske får vänta.


Josse och Tommy övertalade mig att jag kanske visst kommer gilla det.. Josse sa åt mig att tänka bort dom gräsliga gardinerna, sätta in vita shalusiner (hur stavas det?) (för det har jag ju tänkt) och göra det till "vårat" så kankse jag står ut. Vi har nog med jobb endå. Vi får se hur jag känner det när vi kommer in =) Eller hur vi känner ska jag ju förstås skriva , men det känns som att jag bryr mig mer än Tommy ;)













Badrummet: Badrummet är också nyrenoverat! Ny tvättmaskin och torktummlare!Känns fräscht och snyggt i vitt och grått! Skönt =) (Gardinerna igen?)













Vardagsrummet: Vardagsrummet har en härlig färg redan! Känns skönt att vi inte behöver tapetsera om det =)


En liten vindsvåning. Här måste jag böja på huvdet om jag står upp, så här är tanken att vi ska höja taket så man kan stå upprätt utan problem och sen bygga ett till rum =) Tanken är såklart vitt, vitt, vitt ;)

Sen har vi ju en pool på gården också! =)

4 kommentarer:

Stina sa...

Tack vännen!

Det där kommer bli fint det. Puss

På min gatan i stan sa...

Hej!!!

Ja, det är ju alltid kul med lite fest. Synd bara att man får lida för det efteråt. ;-) Inte alltid, men ibland.
Grattis till husköpet!!!

Kram Martina.

Anonym sa...

Åhh det var såå mysigt! Längtar tills vi får komma in och titta också ;)

Puss

Anonym sa...

Vad jättefint hus, mycket kul du kan göra där!
Ni måste ju längta ihjäl er!!!!
Jättekul!
Kram Bodil.

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek