fredag 4 maj 2012

9 dagar

.. till BF idag!!!! =) (Sen vet man ju aldrig när den där lillplutten tänker titta ut <3;)
Tvingade sambon (mitt i hockeyn) att fota mig&magen, haha! 

Gick sådär va ;) Hockeyn, blundande jag och magen
Vi försöker igen, haha! Lycklig ser jag ju ut iaf ;)
 Var ju på Mvc i måndags. 
Allt såg bra ut, magen följer sin kruva. Hjärtljuden var 135 den här gången ( har varit varannan gång 130, och varannan 150 ;) Inget högt blodtryck (tror jag hade högt blodtryck vid det här laget med Ella för de hade ju extra koll på mig ett tag, det var ju aldrig någon fara, utan bara det att förlossningen var på gång, så det känns som att det kommer dröja ett tag till den här gången nu när blodtrycket fortfarande var stabilt) Huvudet var fortfarande ruckbart.

Vågen visade 74 kg, om jag kommer ihåg rätt så vägde jag som mest 72 med Ella. 
Med Ella vägde jag ju in mig på 61 kg och den här gången vägde jag in mig på 67 kg. 
Jag väger mig aldrig själv och har ingen koll på vad jag brukar väga, men jag tror att jag brukar väga mellan 57-61 kg när jag inte är gravid ;) 10 veckor efter att Ella föddes och jag var på efterkontrollen vägde jag 57 iaf. Jag hoppas jag har lika "tur" den här gången, men vi får väl se =)

Åh så spännande, jag förstår inte att vi snart kommer vara en till i familjen <3 Lilla hjärtat, vad vi längtar efter att få träffa dig!

Med Ella hade vi ju BF den 1:a oktober. När jag och Tommy räknade ut när hon skulle komma fick vi fram den 28:e september, men UL sa 1:a oktober. Jag kommer ihåg att det kändes jätte konstigt när hon sa oktober och att jag tänkte: "Nehä du, september ska det vara inte oktober!" Och mycket riktigt kom Ella den 28:e september =) 

Den här gången fick jag och Tommy den 10:e när vi räknade själva (den här gången var vi inte riktigt lika säkra på datumet dock ;) och UL sa 13:e. Vi får se, vi får se ;) Bara för att jag inte behövde gå över med Ella, så har det ju känts som att jag inte kommer gå över den här gången heller, men man vet ju aldrig, tänk om jag får gå över 14 dar... Jaja, snart får vi veta =) <3   

Den 11:e har vi nästa tid hos Christina på Mvc. Med Ella kommer jag ihåg att hon var så noga att boka upp en tid efter BF och sa till mig flera gånger att jag skulle tänka att jag hade datum den 15:e oktober istället för den 1:a (kommer ihåg att jag inte alls "lyssnade" hon skulle ju komma i september ;) Men den här gången sa hon bara; "Vi får väl se om vi ses den 11:e, eller om bebisen redan kommit då ;)

5 kommentarer:

Linda - Nagelteknolog sa...

Åh nu är det nära ;) Fina du!
Känns som en evighet tills det är min tur, men jag har lite saker att se fram emot under vägens gång innan den lilla är här, så det är bra.
Hoppas allt kommer gå bra! Det gör det garanterat. Spännande!
Puss puss <3

Helena & Emma sa...

Åååhhh så nära du är nu :)
Spännande!!!
En kompis till mig ska sättas igång på måndag efter 17 dagars övertid.
Det måste ju känns som en evighetslång väntan.

Hoppas att du slipper gå över iaf :)
Jag känner på mig att jag kommer få gå över denna gång bara för att jag inte har nåt nyår att passa ;)
Nu när man vill ha ett par veckor i förväg.

Lycka till när det är dags, snart har ni er lilla guldklimp i famnen!!

Kram Helena

Linda Nyman sa...

Jag trodde jag skulle få träffa dig på jobbet i natt. BB är redo för Ellas lilla syskon. Sköt om dig!

Sandra sa...

Åh vad roligt att det snart är dags! :)
Tänkte jag skulle hinna klippa mig innan du gick hem men det blev inte av! ;) Kraaam!!!!

Anonym sa...

Jag längtar så efter er lilla! Den kommer säkert lite innan precis som storasyster :)
Pussar från Emma

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek