fredag 28 januari 2011

Ella, goshjärtat, 4 månader!

I dag ( i natt ;) blir Ella 4 månader!!! =)
Vi vägde och mätte henne igår, och hon är nu 66 cm lång och väger 6900 gram ;) Gobiten min! 

Nu märks det att hon blir "äldre" ;) När något är tråkigt eller om hon är hungrig, trött etc. börjar hon oftast gnälla  "hä hä hä hä hä". Och inte alls gråta på en gång som hon gjort tidigare. 
Hon älskar att prata (lik mamma tro?;) och nu när hon har kommit på hur hon gör höga ljud, så är ju det roligast av allt, ibland låter hon som när fiskmåsen i Ariel sjunger, haha! Det blir riktig kråksång och bara tjuter till i öronen på en!

Förra fredagen rullade hon ju från rygg till mage för första gången och har inte velat göra det riktigt sedan dess, bara varit nära några gånger. Förrän idag! Idag rullade hon igen, min duktiga tjej <3

När jag duschar brukar jag passa på att ha Ella nakenfis på handdukar på badrumsgolvet så hon får lufta lite.
Några dagar innan hon rullade första gången märkte jag att det inte var lika lätt som tidigare att bara lägga henne där på golvet! 
Förr har hon ju legat kvar på samma ställe, men den gången fick jag nog hoppa ur duschen 3-4 gånger, för att hon på rygg hade ålat omkring så att fossingarna låg och sprattlade utanför handduken, busfia! ;) Och inte långt efter det lyckades hon ju vända sig också! =)



Lilla gumman vad jag ÄLSKAR dig!!

3 kommentarer:

Karin sa...

åhh, hon är så underbart söt lilla Ella! :D och vilka fina ögon hon har! spännande o se om dem fortsätter vara blå eller om de blir en annan färg sen :)

Anonym sa...

Å älskade, underbara, vackra lilla Ella <3 Jag saknar att gosa med dig varje sekund jag inte är hos dig <3 från StorMoster

Från koja till slott sa...

Å vilken liten godbit!! =)
Tack så mycket, inget kul alls att vara så här sjuk! =( Hoppas det går över snabbt iaf, så trist att snörvla och ha sig! Vill ju orka busa med lilleman igen!

Elliot är lik Pelle i vissa positioner men han är nog mest lik mej, än så länge! ;)

Hoppas ni får en bra helg!
Kramar!

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek