fredag 19 november 2010

En hyllning..

.. till min älskade fästman, sambo, själsfrände, vän, pappa, egen företagare, hemma fixare, bilmekaniker.. min TOMMY!



I morse efter att du hade åkte till jobbet, kunde jag inte somna om..
Låg och tänkte på hur himla underbar du är!
Så himla bra!! Bäst, helt enkelt! Jag är lyckligt lottad!
Du kämpar med vårat hus och allt omkring! Eget företag! Och nu senaste, som underbar pappa till älskade lilla Ella.

Du ställer alltid upp! Ser till så att jag känner mig trygg och säker! Så himla omtänksam och kärleksfull!

Du jobbar med egna företaget, sedan hem för att hinna mysa med familjen, och hinna renovera vårat hus, som snart blivit helt omgjort sedan vi flyttade hit!
Du lagar bilen, byter allt som behövs!
Skottar och gör i ordning så att allt blir lättare för mig varje dag! Tänker alltid steget före.
Om något händer kan jag alltid vända mig till dig, och jag vet att du fixar allt!!!

Du är så otroligt duktig Tommy! Jag blir alltid så imponerad över hur himla mycket du kan!

Med dig är jag trygg, med dig är jag hel!! Jag ÄLSKAR dig så otroligt mycket!



När jag låg där i morse och tänkte, tänkte jag vidare på alla runt omkring oss.. det är många som köper hus/lägenhet i våran umgängeskrets nu. Som renoveras från topp till tå!

Vilka killar vi har!! Vad duktiga ni är! Och så ni ställer upp för varandra grabbar, och hjälper till! Det är så härligt att se!

Vilken tyngd de faktiskt har på sina axlar..
Vi tjejer vill gärna ha det "fint" runtomkring oss, vi drömmer oss bort om hur allt ska se ut och har ofta lite för bråttom att nå dit, och ni kämpar på för att nå till det målet (självklart också för eran egen del, och självklart hjälper vi gärna till med det vi kan, men ska jag vara ärlig, så blir det ju bara en bråkdel av allt ni gör!! Självklart finns det MYCKET annat vi tjejer gör dagligen, vi fixar vi också, men nu är detta en hyllning till alla fina killar, jag får göra en hyllning till alla fina tjejer sen ;)

Så detta är en hyllning till alla fina killar! Men först och främst en hyllning till MIN alldeles egna underbart FINA kille!! Du är BÄST Tommy!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är så sant skrivet Sofie. Tänk vilka män vi faktiskt har! Här snackar vi inga pojkspolingar! En sån skulle aldrig kunna ta det ansvaret våra karlar tar åt sig. Beundransvärt.

Ha det gott!
Kramis Lia

Linda sa...

Så sant Sofie, det är så viktigt att visa och tala om hur mycket man uppskattar det andra gör, inte bara ta saker och ting för givet.

Kärlek!
Puss puss

Linda - Nagelteknolog sa...

Tack gumman, det är sååå kul att måla :)

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek