torsdag 16 september 2010

Jag&min mage




..i v 38 (37+5) Lycka! =)

Har varit hos barnmorskan i morse, blodtrycket var lite för högt, så nu ska hon hålla lite extra koll på oss..
Ingen äggvita iaf, så det var ju bra!
Hon sa att högt blodtryck kunde vara ett tecken på att förlossningen börjar närma sig ;) men att vi vet ju inte förrän efter bäbisen har kommit hur det verkligen ligger till, den kan komma snart, eller om 4 veckor, vem vet! =)


Gud vad härligt.. snart kommer vi ha en liten mini här hos oss, vilken kärlek, vilken lycka!
Det är så häftigt det här med graviditeten.. en lien mini inne i min mage, som buffar och har sig där inne.. så mysigt.. och sen kommer det att sätta igång!?! Och man vet inte när..Gud vad häftigt! Vad kroppen kan! Spännande!

6 kommentarer:

Linda N sa...

Nu har den vuxit på sig magen din ;) Så fin!
Själv är jag inne på övertid sen i onsdags. Hoppas verkligen att bebis vill titta ut snart, du kommer säker att få före mig ;)

Lia sa...

Oh gud Sofie! Jag blir alldeles pirrig jag när du beskriver det så där! Haha! Jag liksom känner med dig, fast jag inte varit där själv. Det måste vara så otroligt omtumlande. Roligt, nervöst och spännande!

Det ska bli så roligt att träffa er lilla. Och det kan ju bli när som helst juh! Läckert.

Ja, tänk vad kroppen kan?

Puss puss!
Lia

sandra sa...

Åh vilken fin mage du har!

Caroline1985 sa...

Spännande!! Ja visst är kroppen helt otrolig!! En helt overklig känsla nästan, när man är gravid. Jag gick över 2 veckor med Odin, min äldsta. Det är inget vidare kul, så jag håller tummarna för att det sätter igång snart! =)

Anonym sa...

Oj, oj...nu är det verkligen nära!
Såååå spännande!

Puss puss Linda

Camilla sa...

Aaaaaaaaaaahh! Måste bara få berätta att samma sak hände mig att jag fick högt blodtryck och att de sa att en förlossning KAN vara nära. (vilket det också var, visade det efteråt) Sen fick jag veta att när man får högt blodtryck så vill kroppen gärna göra sig av med det som orsakar det. Alltså bebis on the way! (förhoppningsvis) SOFIE, snart kan det vara dags!! Heja bebis!

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek