torsdag 8 mars 2007

Underliga saker med mig

Nu har även jag blivit utmanad, av söta Mia ;)

REGLER: Varje spelare börjar med att skrivasex underliga/egendomliga saker om sig själv.Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

  1. Tomas Ledin är "sommar" för mig. Älskar verkligen att lyssna på hans låtar. Haha! Har alltid åkt runt på sommarkonserter sedan jag var lite med mamma och pappa. Det är väl dom som har "hjärntvättat" mig ;) Älsklingslåten är såklart "En del av mitt hjärta".
  2. Är sjukt rädd för ALLA småkryp.. pinsamt att erkänna det, men för två sommrar sen flög en skalbagge och satte sig på mig. Jag fick sådan panik så jag började gråta! Hemskt att man ska vara så rädd för något som är så litet och ofarligt.. Men dom är så obehagliga!
  3. Är ganska slarvig (hatar att erkänna det, eftersom jag tycker att välstädade snygga hem är det finaste som finns) Men som tur är har jag en ganska pedant sambo, så han får lära upp mig ;) Nerå, jag har faktiskt skärpt mig. Älskar ju när det är städat. Men ibland kan det lätt ligga lite kläder och annat tjaffs framme.. =/ Tyvärr...
  4. Är galen i chips! (och annat gott såklart) Kan aldrig få nog!
  5. När jag var lite älskade jag hästar, men var livrädd för dom. En kompis anmälde mig och henne till hästskötarkurs och så började det. Hon ramlade av och slutade, men jag fortsatte. Det fanns en häst som jag var extra rädd för, han hette Dante. Såfort jag fick honom började jag gråta så då fick jag byta (har aldrig ridit Dante alltså). Det måste varit någon slags hatkärlek.. älskade ju att vara i stallet och rida, men jag hade så ont i magen varje gång jag skulle dit. Skaffade senare foderhäst och red till jag var sisådär 11 år.
  6. Jag är ibland (Tina skulle nog säga jämt;) väldigt yr, och kan berätta eller fråga samma sak flera gånger (bla. Tina som skrattar och suckar åt mig när jag för tredje gången ska berätta något jag tyckt varit roligt) Förstår att det kan bli jobbigt och ska försöka bättra mig ;) Vet själv att det är väldigt oartigt när jag frågar nåt, och så är jag så inne på vad jag ska säga nästa sekund så jag inte lyssnar på svaret och frågar därför en gång till eftersom jag vill ju veta! Annars skulle jag inte ha frågat.. det är inte så att jag frågar och sen skiter i svaret..

Jag utmanar: Lia, Linda, Johanna, Engla, Madeleine och Malena

1 kommentar:

Anonym sa...

näää sötis inte alltid ;) puss

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek