fredag 12 januari 2007

Drömhuset

Börjar längta mer och mer efter ett alldeles eget hus ;) Älskligen har ju varit på jakt efter hus i hur många år som helst..men jag har kännt mig så ung.. inte redo för ett helt hus! Men nu längtar jag mer och mer (härligt att ha något att se fram emot;)

Drömmen skulle vara något sådant här:


bilden tagen ifrån: www.torpstugan.se


Ett rött hus med vita knutar (myskänslor) Gärna med härlig tomt och uteplats där man kan sitta och fika, duka fint och ha härliga ljuslycktor framme. Har aldrig varit så mycket för att "pyssla" med trädgårdsarbete, blommer etc. Men nu känner jag att jag längtar efter det också! =)



Och nästan ett måste (skulle väldigt gärna vilja ställa krav på det iaf, även fast jag vet att det inte är så möjligt;) är att huset innehåller detta:bilden tagen från: www.torpstugan.se


En härlig vedspis! Älskar dom!! (Linda och Robban! Hur kunde ni ta bort eran! Fyskäms;) Nerå jag vet ju varför..annars hade ni inte fått plats med en vanlig spis, men det var synd att ni inte kunde behålla den.. å andra sidan har ni ju kvar eran härliga kakelugn, som för oss vidare till mitt nästa "krav" ;)bilden tagen ifrån: www.ljustero.info


Denna kakelugn finns att köpa på www.ljustero.info för 15000, hittar vi ett hus, som inte har någon kakelugn, kan man ju alltid köpa ;) Har ju en händig pojkvän! =) Men det är ju inte så "bara" heller. Något jag mer än gärna lägger pengar på, men finns det ingen tidigare murstock i huset blir det ju problem..

bild: www.ljustero.info

En rektangulär också, skulle jag inte heller ha något emot ;) (Såg ju mitt drömhus i Bomhus, som hade en jätte fin rektangulär kakelugn i barnrummet! Lyckliga dom som fick huset =) Denna finns att köpa för 20000 på www.ljustero.info



bilden tagen ifrån: www.maspomona.com


En öppenspis skulle inte heller sitta fel! Finns så himla många fina på så många olika sätt (lika med kakelugnarna och vepsisarna såklart) Skulle inte ha något emot att ha det som våra hyresvärdar har det med en jätte stor i köket! Superfin är den.

Huset får gärna vara gammalt, med sin egen charm, gärna stora vita lister längs golv, fönster, väggar och tak. Fönsterna får gärna vara djupa, stora, små, med vitmålat trä (allt med charm) Gärna får något rum ha mitt och Tommys nuvarande sovrumsgolv (älskar det)


(vårat sovrumsgolv)

Huset ska ha mysiga vrår, inte bara rakt och fyrkantigt, får gärna ha en massa olika vinklar ;) Taket i något av rummen får gärna ha rejäla takbjälkar (som bilden ovan med den öppna spisen)

Ja, det finns så himla mycket små saker som gör huset personligt och som man får sådana lycklighetskänslor av! Sen är det bara att prägla huset med sin egen charm och inredningsintresse =)


Vet att jag har många olika "krav" haha! Och det skulle stå mycket till om vi skulle hitta just ett sådant hus! Men drömma får man ju, och hittar vi ett med något av alla dessa saker, blir jag överlycklig! Går ju alltid att, som jag tidigare skrivit, köpa till en kakaelugn coh vedspis =) Måla om huset om det inte är rött med vita knutar osv. osv.


Sen vet man aldrig vart livet för en, blir aldrig som man planerat, man ska vara glad om man har tak över huvudet ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt det skulle vara om ni också köpte hus. Flytta till Valbo vettja ;)/Linda

Lia sa...

Guuuud va bra smak du har tjejen! Helt otroligt!
Hoppas att ni hittar drömmen. Den som väntar på nå gott! =)

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek