tisdag 12 december 2006

Typiskt mig!

Jag blir så less på mig själv ibland! Ska ju göra ALLT på samma gång! Tänkte att jag skulle baka lite lussebullar nu innan lucia ;)
Tänkte att jag skulle laga mat samtidigt så kunde jag äta medans smeten jäser.
Allt börjar bra, har smulat jästen i mjölk- och smörblandningen och hällt i saffran och kesella.. ska öppna sockerförpackningen och då händer det;
SPLASH!!! Hela skålen åker ner i golvet (hamnar som tur var uppåt?;) Men smeten stänks över hela vårat lilla kök och HELA mig! Har smet från topp till tå! (hela ansiktet var blött)

Man kan inte göra annat än skratta åt eländet! Det skulle nog ha sett bra roligt ut om man hade fångat det där på film! Så typiskt mig! Aldrig kan jag göra något i lugn och ro och få lite julstämning å mysa lite.. suck! =)
Så nu kan man åka skridskor på vårat köksgolv om man vill =/ Smält smör!! Halkigt! Har moppat, men det är fortfarande halt.

Har gjort klart smeten av det som fanns kvar i skålen, vi får se hur dom blir! haha! Nu har dom jäst klart! Bakning som gäller! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha gumman... jag känner igen mig där kan jag säga ;)

Linda sa...

Går bra för Sofie idag hör jag ;)

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek