fredag 4 april 2008


Nu har det gått ett år sedan jag började jobba som frisörlärling på Poppitopp. En dröm sedan jag var liten, som äntligen har slagit in, jag trivs superbra och älskar verkligen mitt jobb och mina kollegor ;) (och alla goa kunder såklart!) Det har ju hänt en del under det här året, framförallt med mitt hår ;) Hihi! Tänkte visa lite bilder från året som gått :












I mars blev jag bjuden på Nelly Furtado av Tinisen =) Då såg jag ut såhär.







I april däremot hade Stina och Tessan klippt lugg, ljusat upp mig rejält och satt i löshår. Här på älskligens 25 års fest (ruffsig, det var röjj hela kvällen, nåt att skylla på ;P)
















Fest med tjejerna, håret har fått en lite mer "naturlig" ljus färg, inte lika gul iaf ;)














Patrik och Lias bröllop i juli, fortfarande ljus =)



















I september åkte vi till turkiet och löshåret åkte ur.










Hemma igen, fortfarande september, och löshåret är på plats igen ;)
















Slutet på september, en misslyckad färning, ljusrosa lugg, inte så smickrande ;)










I oktober ska Tessan och Stina tävla i Berlin, jag får följa med (överlycklig) och luggen blir mörk.









Fest med tjejerna och luggen har blivit ännu lite mörkare =)


















I november drar vi iväg till Stockholm och går på visning, mörk lugg.















Nyårsafton mörk lugg.

















Januari, hela håret mörkt ;) Kopparbrunt, med bruna och koppriga inslag.
















Februari, kopparbrun.


















Slutet på februari ställer jag upp som hår modell.

Lila hår med rosa slingor var inte min grej, och fastnade aldrig på kort.

Däremot försökte vi dölja det där lila med en brunröd ton, därav detta röd/lila hår =)


Som ni förstår har jag inte varit särskilt snäll mot mitt tunna svenska lilla hår, så i förrgår åkte löshåret ur och Cissi klippte mig. Nu blev jag tuff för första gången i mitt liv ;) Hihi, kort på ena sidan, lite längre på andra.



Igår däremot åkte lite löshår i på sidorna för att "fylla ut" och jag har nu en klassisk page =)










Linslus? Jag?





Näääeee.. vad får er att tro det?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj, vilka förändringar!
Men vet du, det finns nog INGEN annan spm gör sig så bra i alla dom där färgerna som du!! :) Du är så fin Sofie!

Va tuff du är, som vågar! :)


Puss puss!
Lia

Anonym sa...

Åhhh du är ju såååå fin stumpis! Måste ha missat dig i kopparbrunt, gud så snyggt alltså! Puss love u babay /Linda

In my house sa...

Hej och hallo tjejen!!!

Visst ä det kul med förändringar,,,mitt hår ser aldrig likadant ut,,,älskar att dona & greja!!! jag hade gärna blivit frisör,,men skadade tumsenan förra året,,,så de går inte längre!! =(

Jag tycker att du passade i både mörkt och ljust,,,´men där ser man vad lite färg kan förändra,,,du ser ut som 2 olika personer (ljust-mörkt) kul!!!

Man MÅSTE förändra sig!!!
Jag har just nu kort på ena sidan och långt på andra oxå,,,och den långa sidan har jag även hårförlängning! kul!!!

ojoj,, vad jag babblade!!! Fin sida du har!
Kram josse

Anonym sa...

Vilken Puma :)

Jätte fina bilder.
Svårt & säga vilken som är favoriten. Båda är snygga & passar jätte bra!

Men den nya frisyren va vågad :)
You go girl, man måste testa sig fram här i livet :) hihi

Kram & puss

DRÖMHUSET sa...

Du är ju skitsnygg Sofie:-D
Passar i både mörkt och ljust, men en skönhet klär väl i allt, eller hur?! *hi hi*
Ha en toppendag!
Kram på dig / Sofie

Anonym sa...

jag tycker de ljust hår och mörka luggen var skit snyggt =)// Tina

Emelie sa...

Hejsan! Hur kom du in och blev lärling? =) Gick du någon skola först, eller bara utbildat dig på plats? Jag går i samma tankar just nu nämligen och funderar på smidigaste sättet! =)

Mvh Emelie

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek