onsdag 4 april 2007

Husägare

Tänkte att ni skulle få följa med och titta lite vad jag/vi håller på och pysslar med just nu när vi är nyblivna husägare ;)

Idag fick några utav mina blommor flytta ;) Ser ju så trist och tråkigt ut överallt i huset, kände att det behöves lite blommor =)


Åkte till Ikea och träffade Linda och köpte jalusier (ingen aning om hur det stavas)













Sådär, uppe i nya köket ;) Som ni ser så är den högra lite för stor, får korrigera det senare, men ni vet hur det är, upp upp upp, har inte tålamod att vänta ;) Åh vad jag skulle vilja tapetsera om köket.. (och kakla om) men det är mycket som måste göras, och mycket viktigare saker vi har att lägga pengarna på (som tak över huvudet;) så jag får gott vänta...



En annan del av köket =)



Det här är vad jag har pysslat med idag, (förutom att försöka mysa till det lite i köket med jalusier och blomster ;)

Måla om sänggavlen! =) Har bara hunnit måla med grundfärg än så länge så det blir en hel del målande imorgon också! (soffan ni ser i hörnet på bilden är en skräpsoffa förra ägaren lämnat kvar, finns MYCKET saker dom lämnat kvar..både på gott och ont!!)

Nu hinner jag inte visa mer! Ska iväg och äta med salongen! Får bli sen! =)

5 kommentarer:

Linda sa...

Det vart ju JÄTTE bra med hissgardinerna! Perfekt! Jag ska också slå till på dom sen nu när jag såg hur bra det vart.

Sängen kommer bli supersnygg! Utan tvekan. Ni kommer få det jättemysigt ;)

Själv håller jag på och rensar ur furuskåpet. Vi åker nog tillbaka till Ikea idag och köper hem hyllan *glad*

Ha så kul ikväll. Kul att ses idag.
Puss och kram. Love U

Jordgubbar med mjölk sa...

Garttis till huset! Blir spännande att se mer! Kram

Josefine sa...

Vad fint du har gjort det gumman! :) Puss!!

Färjtorp sa...

Så fint det blev i köksfönstrena! Kul att få se fortsättningen =)

/Johanna

Kristina sa...

Putsade du sänggaveln med sandpapper innan du målade eller målade du direkt?
Vad använde du för färg och blev du nöjd med resultatet?

Jag undrar eftersom jag har liknande sänggavlar som jag vill måla om.

av lycka, mys, pirr i magen och kärlek